No such person called Emad Said Miki works for The Times

January 12th, 2012 by Editor

On January 11, 2012, Hafez Abu Seada, the head of the Egyptian Organization for Human Rights (EOHR) submitted the complaint no. 166, year 2012 against the journalist Emad Said Miki, who published articles of America in Arabic on many websites. The articles that were purposely translated in a wrong way by Emad Miki are aimed at distorting the image of many political and human rights’ activists.

Abu Seada stated that Emad Miki promotes fake translations of some Wikileaks cables. The fake translations, which claimed illegal relationships between the American administration and the local and international civil society organizations in Egypt, could destroy the Egyptian and international civil society organization’s future in Egypt and also the Egyptian American diplomatic relationships. Because Emad Said Mohamed Miki, registered in the Egyptian Journalist Syndicate under no. 5682, on March 31, 2001, as a staff member of New York Times, Cairo Office, EOHR sent a formal E-mail to The Times to make sure of the registered data. Mr. Greg Brock, Senior Editor for Standards of The Times, answered the message saying “No such person works for The Times; there is no such person in our database for freelance writers, and nobody here recognizes the name.”

On January 9, 2012, North Giza Prosecution General officially heard the statement of Mr. Hafez Abu Seada, Attorney at Law, the head of the Egyptian Organization for Human Rights (EOHR) on his complaint against Al Wafd E-Gate represented by the Editor in Chief Adel Sabry and the Arab Media Network (Moheet) represented by Salah Abdel Aziz Ibrahim Bedewy in addition to America in Arabic represented by Emad Meki. The abovementioned bodies published news entitled “Wikileaks uncovered scandals of foreign financed entities”. The fake news included purposed fabricated information on Wikileaks cable mentioning secret US finance to political activists during the last few years in addition to holding secret meetings with them in the US embassy in Cairo.

Some of those activists mentioned within the news submitted official complaints to the prosecution general office to open investigation on the incident. On January 3, 2012, Hafez Abu Seada, the head of the Egyptian Organization for Human Rights (EOHR) filed the official report no. 19, year 2012, to the prosecutor general office against the Arab Media Network. The network published news distorts the image of a group of prominent cultured people including the complainer, Hisham Kasem, the founder of Al Masry Al Youm Newspaper, Osama Al Ghazali Harb, member of the Journalist Syndicate, Professor Hassan Nafa, Hala Mostafa, Journalist for Al Al Ahram Newspaper and Naser Amin, the head of The Arab Center for Independence of the Judiciary and the Legal Profession (ACIJLP), Centre Arabe de l’Indépendance des Avocats et de la Magistrature. The news also included Mona Zolfakar, member of the National Council for Human Rights and Barbara Saad, the American wife of the political activist Saad El Din Ibrahim in addition to Ahmed Sameh, the head of Andalus Center for Anti-violence Studies and Amr Al Shobki, political analyst for Al Ahram Center for Strategic Studies.

Abu Seada stressed on that the published materials are considered as slander crimes according to articles 171, 302, 305 and 306 of the Egyptian criminal code. He called the honored journalist to publish only what is accurate in order not to distort the image of human rights and political activist, who spend their lifetime for promoting the principals of human rights and democracy.

 

This entry was posted on Thursday, January 12th, 2012 at 4:40 pm and is filed under Statements. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.